Utkast: hihi vilket ...

hihi vilket tema det blev idag, sådär "jag är glad och längtar efter ännu mer roliga grejer"-tema!

1) Att stå på mässa är kul
Har haft en sjukt bra dag i Kristianstad med Louisa och Emilia! Bombat gymnsieeleverna med massa information och försöka svara på deras frågor så gott vi kan... Sen blev det ett par give-aways-rundor och häng hos Lundstudenterna, himla trevligt! Dagens citat (som jag vek mig dubbel för att jag skrattade så mkt åt...) är Emilias "asså jag är så hungrig att jag skulle kunna äta upp hunken med grädde på.. Och ett körsbär på toppen!". Galet kul!

2) Att tentaplugga när man inte själv har tenta är kul
När man inte har något krav på att man ska kunna saker och lära sig saker så är ju våra ämnen riktigt intressanta att diskutera! Och så är det ju alltid trevligt att försöka hjälpa till! (men inget slår matteprovet i 9an när jag skrev hela andreas vg-del.. läraren lär mäkta förvånad när han lämnade tillbaka provet och konstaterade att han hade alla rätt på vg-delen men knappt en enda poäng på g-frågorna.. hmmmmm liksom =P )

3) Att åka storslalom är kul
Jag kanske kommer vara i Sälen när det är dags att åka till Klövsjö för årets SkidlärarSM i storslalom. Hade ju vart sjukt kul att åka, förra årets race i Kläppen var ju inget man vill ha ogjort direkt! Men samtidigt känns det ju lite larvigt att komma upp och åka med och sen inte vara duktig.. Det lär ju folk liksom förvänta sig om man glider in på ett bananskal och åker med upp! Plus att jag får mkt färre dagar i Sälen, och det är ju där jag vill vara egentligen. Ok, lite spännande att pröva klövsjö, men ändå.. Har fått två kanonidéer till extrajobb nästa vinter förresten!! Antingen i skidskolan på Vallåsen, eller som "reseledare" på JT eller Resdax och köra weekends till hemsedal/hafjell! Inte så bra betalt, men mkt skidåkning.. Och jag vill åka skidor! Är så abstinent nu va?! Ge mig snö och backe och skidor NU!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0