put up a smile before you close the door

1) Offrade skidtimmar fås igen i tentapoäng
Fan va gött, tentan gick sjukt bra, fick tillbaka den idag. Skönt att känna att man får igen något när man har ansträngt sig, satt faktiskt ganska många timmar vid jul när jag hellre hade vart ute och glidit i backarna.. Men sen är det ju grymt jobbigt när folk börjar fråga en vad man hade för poäng. Gillar inte att prata om exakta poäng och betyg och så.. Vill ju gärna veta hur det har gått för folk, men mest intressant är ju att veta ifall de är nöjda med resultatet eller inte, utifrån deras egna mål. Men man vågar ju knappt fråga eftersom man kanske får tillbaka frågan "men HUR MÅNGA poäng fick du?!" - och när man då svarar 28,5 av 30 så låter det ju bara sådär.. Då verkar folk inte riktigt tro att man är intresserad av och tycker att deras resultat är bra alls. Få som liksom svarar på ett bra sätt på det! Likadant är det med gymnasiebetygen - har nog bara fått en vettig reaktion på mina genom tiderna.. Lyckades inte slingra mig ur frågan hur många poäng jag hade fått, så jag svarade och försökte sedan släta ut det genom att förklara att frölunda är tidernas slappaste skola där lärarna är glada och delar ut höga betyg om någon bara är lite trevlig och visar intresse. Snacka om att jag blev förvånad när jag fick reaktionen "men sluta släta över det och var stolt för det, det är jäkligt bra jobbat, var nöjd med dig själv!!" istället för den förväntade "åååå herre jävlar, hur lyckades du med det brainy?!". Sjukt skönt var det att få någon annan reaktion! Annars är det mest min familj som jag får lagom respons från. Skrev sms till mamma idag med resultatet och fick tillbaka "Snyggt jobbat". Punkt. Rätt skönt.

2) Jag lyckas alltid hamna på de slappaste ställena - eller?
Högstadiet på Skälltorp. Gymnasiet på Frölunda. Träning i Kville. & nu Service Management i Helsingborg. Det är ju inte Samskolan, Sigrid Rudebäck, Ullevi och jurist på Handels i Sthlm direkt. Väljer jag de lite slappare alternativen eller blir det bara så? Inte så att jag tror att det jag har gjort har vart sämre egentligen.. Men om man kollar på hur mycket vi har att göra jämfört med folk som pluggar andra grejer nu så undrar man ju! Lär vi oss mer "kvalitétgrejer" eller, för vi har ju inte alls lika mycket text som andra? Och alla andra har alltid en massa avancerade grejer att prata om när man frågar vad de läser. Vad läser då vi? Just nu om olika konsumtionsmönster, varför man väljer att konsumera som man gör. Hur avancerat är det, egentligen? Eller lär vi oss mer än vad vi tror i analytiskt tänkande och så? Jag får hoppas det i alla fall...
Alternativet är att det bara är så att folk är bra på att berätta om sina saker som jättesvåra och avancerade. Vissa låter ju som att de alltid har det jättejobbigt och jättemkt att göra och allt vad det är. Det kanske beror på vem man är mer än vad det egentligen är? En kombination kanske...

3) Vila blir ofta sömn
Skulle vila i förmiddags. Sov i två timmar. Skulle vila i eftermiddags. Sov fyra timmar. Hallå eller, lagom smart.. Ska bli intressant att se om man kan sova i natt! Om jag kan det så var det nog bra för mig att sova på dagen, har ju känt mig lite trött och sliten (&förkyld) de senaste dagarna, kroppen kanske behöver lite sömn för att komma igång igen? (och komma igång ska den ju, imorgon är det rubiks kub-fest, kommer bli grymt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0