..

1) Plugg bör kompletteras med bra extrajobb
Som att jag ska jobba för Solresor i sommar =D Så jäkla kul ska det bli!! Kommer jobba i barnklubben på hotell Sirios i Chania på Kreta tillsammans med en tjej till.. Har hand om en grupp med 3-7åringar på förmiddagen och en grupp som är 8-12 på eftermiddagen, sen lär man ju hjälpa till med lite annat runtomkring. Det är ju helheten för gästen som är det viktiga =) Så hela sommarlovet kommer spenderas där, lite tråkigt att inte kunna träffa så mycket folk som jag gjorde under förra sommaren med mina härliga roadtrip till några av favoriterna.. Får hoppas på lite besök, antingen på Kreta eller här i Helsingborg (finfin stad i maj och september!!) istället!
Dessutom tror jag att detta är en sjukt bra merit för mig. Man måste ju börja från botten, och det är bra att bredda sig lite mer än skidskolan. Kommer ju förhoppningsvis lära mig lite guidegrejer med, så då är steget dit inte så stort, och så kan man jobba sig vidare ännu längre sen. Det är ju med något sånt här som jag vill jobba (kanske, om det inte blir idrottsevenemang, vi får se!). Tror inte det kommer räcka att ha titeln från skolan, man måste ha erfarenheter och visa att man är lite driven med!

2) Söderläge är inte fel
Loftgången utanför mig är ganska oslagbar när det är fint väder.. Söderläget gör att det är toksoligt, och dessutom är det ofta vindstilla där! Såå skönt att sitta där ute idag, först i brassestolen (bra köp på ica maxi i borlänge) sen på ett teliasittunderlag från utebion på högis förra året.

3) Saker väcker minnen
Som brassestolen eller sittunderlaget som jag precis nämde, eller glaset som står på bordet nu som jag fick i present av tess och karro när jag fyllde 19, eller mina älskade skidor som bara påminner mig om BGveckan (det blev jag väldigt väldigt påmind om igår kväll med när vår kära reiseleiter dök upp på villan! var tvungen att få honom att försäkra mig att han skulle åka lite skidor för mig med haha), eller byrån som jag bar hem ifrån borås för att den inte fanns i göteborg eller tavlan som jag köpte på marknaden i bangkok.......... Finns hur mkt som helst när man ser sig runt här hemma! Alla de sakerna är ju så mkt mer värda för en än alla ikeaprylarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0