..

1) You always want what you can't have
Kanske därför man inte kan sluta tänka på sånt som man inte borde tänka på... Är det så enkelt? Att man bara jävlas med sig själv liksom och vill helt fel grejer?! Fan vad onödig man är mot sig själv isf.. Och hur slutar man med det då? Är ju lika bra att sluta tänka om det är så att man egentligen inte bryr sig om det utan bara bryr sig för att man inte kan få det.. (oj vad rörigt det blev, men det snurrar lite i huvudet, jag vill ju sluta tänka men det går ju inte för det bara kommer upp mer och mer i huvudet på mig och egentligen vill jag ju det men jag vet ju att det inte går och jag får skylla mig själv som fan)

2) Man ska läsa HELA instruktionerna innan man börjar
Det var fan det första de försökte lära en i hemkunskapen. Men gick det in i huvudet?! Nej. Men dagens soppa (som jag skulle vara käck, nyttig och ekonomisk att göra) blev helt okej trots att den kokade över för att jag inte rörde runt under uppkokningen och att jag inte hade någon mjölk att tillsätta (mjölken var ju steg 3 på instruktionen, palla att läsa så långt liksom...)...

3) Jag ska skaffa mig dygnsrytm
Det är målet nu efter tentan! Något i stil med:

8.00 Gå upp, käka vettig frukost
9.00 Gå till skolan/biblioteket/dra igång plugget hemma
Käka medhavd frukt och dricka vatten till förmiddagsfika
Käka medhavd lunchlåda
16.00 Lägga ner plugget och ta mig hem
Laga mat och pyssla lite hemma.
Fritid! =träna, göra vettiga saker som inte har med plugget att göra (typ skriva ansökningar till utlandsstudier, pyssla med novischeriet (kan man kanske göra på dagarna med.. lite iaf), träffa trevliga människor, flyttpacka....... (oj vilka sena kvällar det kommer bli om jag ska hinna med allt detta!)
Lägga mig i någorlunda tid på vanliga dagar, typ runt tolv kanske?

Skulle kännas så bra om man lyckades följa det, iaf delvis! Kanske man kan lyckas strukturera upp dagarna så att man använder viss tid till att plugga ordentligt, få ordning på kosten och träningen och hitta på ännu mer trevliga saker =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0