..

trippel idag (omskriven eftersom jag klantade mig och tryckte bort allt jag hade skrivit...)

1) Uppförsbackarna känns alltid längre än nerförsbackarna

Bokstavligt talat - när man är på väg upp till sälfjällstorget efter en tur i spåren..
Bildligt talat - ofta tänker man mer på det jobbiga än det som är bra. Man måste byta fokus till att tänka på de bra sakerna och kväva de dåliga!


2) Tystnad är lyx
Längst ut på myren på Gubbis, där det inte finns någonting, bara snö snö snö. Det är underbart! Quality time!!


3) Klädseln är halva grejen
Ser man proffsig ut så är man det. Typ i alla fall. Och appropå kläder var vi sjukt snygga på HC igår efter personalfesten på snö! (lite suddigt sådär så jag vet inte riktigt vilka som kom med.. men i fikarummet hade vi iaf en journalist, Malin Bayard, en engelsk fotbollsspelare, en klockren tjej, en elektriker, en vilsen man, Dynamit-Harry, en husmus, en clown och en joker, Robin från Batman, en milf, en från after dark, en skolflicka, en fånge, en afrokille, en urgammal aerobicsledare och en joggare.. vilka stjärnor!)

4) Man kan formulera saker på olika sätt

Exempel 1 - Man kan säga att vi har åkt tre mil med längdskidor idag, men inte PÅ längdskidor. De låg ju i bagaget typ 2,3 av de tre milen.... Men det behöver man ju inte säga!

Exempel 2 - Man kan vara jätteklumpig, som farbrorn som jag pratade med i spåret idag.. Mitt bland pratet om olika spår och vinden kläcker han ur sig "Ni ser ju lite bakfulla ut!!". Tack för den! Jag hade ju lämnat bakfyllan i stugan ju....

Exempel 3 - Man kan vara utklädd till joggare på p-festen, köra en uppvärmning tillsammans med en aerobicsinstruktör och bli lite upprörd över att folk larvar sig under stretchingen och utbrista "MEN SLUTA LIGGA UNDER STRETCHINGEN!!!!". Underbart!

5) Ibland reagerar man inte som man tror

Var kaxig som fan på dagen i torsdags och intalade mig själv att jag inte brydde mig alls, men jag hade visst lite fel där...

6) Ronja Rövardotter är en grym barnfilm

Och SVT är underbara som visar den när jag är jätteseg =) Härliga lillgamla kommentarer i stil med "Birk, livet är något fint som man måste ta tillvara på". Klockers.

7) Det är okej att bli omåkt av vasaloppsåkare
Och denna veckan kan man gissa på att många i spåren ska ut och åka vasan nästa vecka, så helt plötsligt är det okej att bli omkörd av ganska många =) Skulle ju inte vilja bli omåkt av någon "vanlig" åkare, hade blivit helt knäckt då ju!


8) Att prata med folk i affärer är skoj

Framförallt att se deras reaktion! Allt ifrån pizzagubben i hbg som tyckte att jag var dum i huvudet till Malins trevliga kollega i kolmårdenbutiken som blev glad för lite sällskap!

9) Det är kul att variera förfesterna =)

Typ att spela bowling, åka snowtubing och sjunga singstar eller att samlas i en källarlokal och leka lekar och sjunga "oh, ale ale - OH ALE ALE - a ricki ticki tumba - A RICKI TICKI TUMBA - a mucha mucha mucha - A MUCHA MUCHA MUCHA - aaaa i aaaa i aaiaaiaa - AAAA I AAAA I AAIAAIAA"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0