..

dubbla lärdomar idag, författat ifrån pärtvägen i sälen =)

1) Man vet aldrig var man finner studiero
Idag fann jag min i en tom stuga utan internet med vackra snöflingor som singlar ner utanför fönstret.

2) Spel är kul när man vinner
Och jag utklassade i båda omgångarna av Med Andra Ord idag, sjukt nöjd! Älskar att vinna!

3) 15,5 timme på buss&tåg går rätt fort
Skönt att åka nattåg så man sover bort mkt av tiden. Dock borde SJ lära sig att slå på värmen när tåget åker och inte tio minuter innan man kommer fram!!

4) Svensk öl är dyrt
Hallå liksom, billigaste flaket för drygt 200!?! Vad är det för något?! Gillar danska/tyska priser bättre, en stor fördel med att bo i södra Sverige!

5) Man blir dömd utifrån sin klädsel
I böckerna läser jag om att märken skapar identitet, men när jag kom hit igår fick jag lära mig att man blir dömd av andra grejer med... Hade nämligen på mig låga sneakers och låga strumpor som gjorde att mina anklar inte var så skyddade, och eftersom det var -15 grader var första kommentaren "Nämen - du ser ju dansk ut ju!"... Måste packa upp lite vettigare kläder till imorgon!

6) Säsongare är skönt folk
Avslappnat och "hakuna matata-attityd", var man än kommer. Jag älskar säsongslivet =)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hoppas du har det bra där uppe i norr! håll tummarna för mig och lägenheten imorgon! :)

2009-02-19 @ 22:18:15
URL: http://josefinnyrell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0