Tidiga julklappar

Min familj är så rolig ibland. Eller så kanske det är jag som tänker knasigt. Men:

Om jag hittar något som jag vill ge till någon i närheten av jul så slår jag in det och kallar det julklapp. (det är ju så roligt med många paket). Oavsett om det är något som jag har gått och köpt, eller något som jag har hittat hemma och vill ge bort eller vad som helst. Är det jul ska alls som ges bort vara papper och snöre runt och överlämnas på julafton.

Så tänker inte min familj. Igår fick jag två saker som jag tyckte kvalificerade sig som julklappar, men som liksom inte behandlades som en julklapp. Fick en ryggsäck (okej, den sa jag väl själv att jag ville ha, men ändå) och en hemlig sak som jag inte kan berätta om här än för då förstör jag överraskningen för någon annan :) Inget av det inslaget, inget god jul, ingen tomte - "bara" ett varsegod, som att det hade varit när som helst på året! Inget fel i det egentligen, de menar ju så himla väl, de tänker bara inte likadant med jul som jag gör tror jag...

Jag får nog lära mig att tolka min familj på rätt sätt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0