Positivt tänkande

Jag kan inte annat än att älska Hannas kommentar på förra inlägget:

"Seriöst? Helt sjukt? Bra åkning då?"

Ja, seriöst. Ja, helt sjukt. Och JA - helt underbar åkning!!

 

Helgen innebar mindre kurs och mer skidåkning än väntat, inte mig emot. I fredags såg vi mest ut som kalvar på grönbete och slängde oss utför de fint pistade och nästintill folktomma pisterna och njöt av farten och friheten. Efter en stund kom lekhumöret på också, och vi gjorde kullorbyttor och åkte lite skog och sånt! Lördagsförmiddagen innebar en utmaning i form av telemarkskidor, där har jag lite att jobba på... Litar inte tillräckligt på vänsterbenet så högersvängarna blir lite knas innan jag kommer in i det! Efter lunch (två snabba mackor för att maxa tiden i backen) så bytte jag till skidor igen, denna gången fick jag ett par Rossingol Z6,5 som var aningen stabilare än Attraction V som jag hade innan, riktigt härliga att glida ner på!! Försökte oss även på lite hopp, både i offpisten, ett "big"jump (typ blått) och andra småhopp i backen. Hittade mina gamlor kollegor Alric & Emelie i backen, och Alric tipsade oss om att "det är ett jättelitet hopp, och man kan inte få för mycket fart på det". Lättare sagt än gjort, men vi kämpade på med det där hoppet iaf! Jag och Petra hade lovat vår tredje roomie Sandra att åka bräda med henne sista dagen, men när det kom till kritan så insåg vi att det är ju mycket roligare att åka skidor. Så - det blev skidor hela dagen. Mycket hopp och lek, klarade bland annat en 180 på ett step up-hopp :D Galet kul, bra tempo, mycket skratt... Ja, en kanonskiddag helt enkelt. Förlåt, kanonskidHELG menar jag, hela helgen har vart super. Blir bilder och så sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0