Glädjeämnen

Tre av dagens glädjeämnen


Vintern har äntligen kommit till Helsingborg!

Okej, man ser inte så mycket, men här är storyn: I Bokias skyltfönster ser jag spelet "Helsingborgsspelet" och kommer genast att tänka på Jonas och Erik (är nästan säker på att de hette så) från företaget We are sailing som bodde på Hotel Allén jättemycket en av perioderna som jag jobbade där. Då höll de på att utveckla "Göteborgsspelet", typ som monopol men liksom lokalförankrat. Det var det första spelet de gjorde, och de hoppades att det skulle gå bra så att de skulle kunna fortsätta göra spel om olika städer i Sverige. Så idag när jag såg Helsingborgsspelet var jag bara tvungen att gå in och kolla - och visst står det "Producerat av We are sailing"!!


Min nya fina mössa! Hittade den häromveckan, men tyckte då inte riktigt att jag var värd en så underbar mössa. Men, nu har min gamla favoritmössa dött så då var jag lätt värd den här. Och som han sa i butiken: "Lite mismatch är ju bara snyggt" :)


Kommer dessutom att tänka på min favoritjulsång när jag har på mig den fina mössan. Det är ingen som nånsin har hört denna sången, och den finns inte på internet, så jag börjar misstänka att min musiklärare i högstadiet kom på den själv. Men den har världens sötaste text (jag kommer tyvärr inte ihåg hela), kolla här:

Vi ska gå till alla snälla barn (och stygga)
de ska få en julklapp var - och sen får det va bra
padampadampadampadampadampadampa...

Tomten, vad du e stilig
nu tycker du väl att jag är prillig
och lite förtappad som är så svag för klappar,
men då har du mig missförstått...

Äta gröt och dansa kring en gran
och sjunga tomtegubbar slå i alla glas ett sånt kalas
padampadampadampadampadampadampa...

Tomten, vi slår våra påsar
ihop - du jag har en mössa i rosa!
Får jag följa med dig att åka i din släde
det är en gammal dröm jag har!


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!

Jag har hela texten till den här sången! Fick den av min musiklärare i högstadiet. Tror att han skrev den själv. Skulle gärna vilja ha noter till den!

Vilken skola gick du?

2011-11-18 @ 11:49:24
Postat av: Stina

Hej! Jag har sången med text och noter i ett häfte från en kör jag varit med i i Uppsala. Det står text & musik: Kenneth Wadström, arr: Jan-Olof Åberg.

2011-11-30 @ 23:42:10
Postat av: Karin

Åh! Som jag har letat! Är visst några år efter, men försöker sjunga den varje jul men blir tokig för att jag aldrig kommer ihåg texten! Om någon ser det här nu såhär två år senare så maila gärna texten :)
[email protected]

God jul :)

2013-12-02 @ 18:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0