Söndag v33

1. Det är onödigt att slänga mat

Tycker att det känns så fel att slänga mat, det finns ju alltid något man kan göra av den eller någon som vill ha den! Jag och Elin har kört stenhårt på det i sommar och försökt ge bort alla rester från barnaktiviteterna till föräldrarna, och oftast har de blivit jätteglada =) Och idag var det några bananer som började bli dåliga, så då blev det en banankaka på dem!  


2. Lite växter gör stor skillnad

Köpte två små växter till köket igår, oj vad det livade upp! Ska nog hitta lite växter till de andra rummen med, det känns lite tomt i vissa fortfarande... Och om det är någon som vill komma hem till mig och leka inredningsarkitekt är ni varmt välkomna =) Kök och badrum är mer eller mindre klart, men hall, sovrum och vardagsrum behöver det fortfarande filas på!


3. Ibland fattar man inte hur mycket man saknar folk förrän man träffar dem eller pratar med dem

Man skjuter liksom saknaden ifrån sig och så kommer den över en när man väl ses! Som igår när Crille (äntligen) stod utanför dörren så jag fick slänga mig om halsen på honom, eller förut när Elin ringde och jag fick höra hennes välbekanta dialekt (efter hela nio dagar utan varandra!)... Det dumma när man är så glad är ju att man börjar prata så fruktansvärt fort så folk hör ju knappt vad man säger haha!


jag & saknade Elin på Elafonissi (hårt jobb...)


Kommentarer
Postat av: Malin

Kan inte annat än att hålla med om nr 3!!!

2009-08-17 @ 08:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0