Onsdag v34

1) Jobba aldrig på callcenter
Har suttit i telefon mer eller mindre konstant mellan 12 och 19 idag. Fy fan vad trött man var på det på slutet. Visst, det är jätteroligt att ringa till nollorna och de är jättetrevliga och ställer bra frågor och är glada för att man ringer........ Men det är ju inte lika roligt det typ hundrafemtionde samtalet man gör, tyvärr. Motivationen håller sig inte uppe riktigt!

2) En bra ledare vet vad deras anställda eller liknande vill ha
Fick sms från vår kära kårordförande idag: "Mellonmellanmål här nere nu om du är sugen."..... OM jag var. Jag satt bara där och önskade att någon skulle höra av sig och föreslå paus, och funderade på om jag skulle föreslå det annars... Och så kommer smset där =) Dessutom fanns det en kanna nybryggt kaffe när man kom ner, perfekt!

3) Slappumgånge är underskattat
Jag måste lära mig att umgås på ett avslappnad, oorganiserat sätt. Det är ju supertrevligt! Att ta en promenad och tjöta lite, spela spel eller sitta och se på tv tillsammans och inte ens prata - varför gör man inte såna enkla grejer ibland med? Det är ju gött att hänga lite tillsammans istället för att hänga själv... När man bodde hos föräldrarna eller bodde tillsammans med folk i Sälen fick man ju den biten automatiskt, men nu får man fixa det istället!


slappumgänge på högsta nivå på "fritidsgården" som var vårt hem vintern 06/07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0