Måndag v34

bra att man somnar framför friidrottsVM, ett av de få program som jag verkligen vill se!! men men, isenbajeva hoppade ju ändå inte så det hade ju vart onödigt att vara vaken för att se henne riva och 100metersfinalen såg jag där emellan tupplurarna, så sammanlagt missade jag nog inte så mycket!

1) "Hembakta kakor är iaf bättre än köpta kakor"
Haha det tyckte jag var en bra undanflykt för att få äta kakor över huvud taget.. Beklagade mig över att jag hade smaskat i mig en bit banankaka innan träningen idag, men Helen vände smidigt på det och sa att det var tur att det inte var köpekakor [kööbekaugor på skånska] för då hade man ju fått i sig massa läskiga konserveringsmedel och så med.. Sen kändes det lite bättre =)

2) Muskler förtvinar
Man märker ju vilka muskler man använder och inte! T.ex. så använder jag INTE muskeln i övre baklåret någon annan gång än när jag gör knäböj och utfall, vilket jag inte har gjort på hela sommaren... Så det var krampkänning på träningen, och jag ser fram emot en härlig "jag-kommer-inte-upp-ur-sängen"-träningsvärk imorrn!

3) Kreativiteten kommer och går
Ibland får man ju bara ryck när man känner att man måste göra något kreativt!! Ett sånt fick jag förra tisdagen, morgonen efter togapartyt då jag vaknade och inte kunde sova... Fortfarande lite smålullig satte jag mig och rimmade till mina kollegor! Jag var väldigt nöjd då, såhär i efterhand kan man ju tycka att en del känns som nödrim... Döm själva, här kommer det:

En hälsning från oss som är först i raden att lämna

vår underbara ö som vi under sommarn har fått lära känna.

Men det är ju inte bara ön

som har gjort vår vistelse här så skön

- det är ju alla ni

som har gjort att teamet har känts som ett "vi"!

Vi skulle vilja passa på att tacka

(nu när vi våra väskor ska packa)

för alla dagar och nätter då vi har skrattat

och för att ni har hjälpt oss när vi inte riktigt har fattat...


Jaja, vi ska sluta med våra dåliga rim och komma till poängen!

Ni förstår, att när vi tog fram väskorna från deras plats under sängen

så fann vi lite saker som fick oss att tänka på alla ni

- Anna, Annie, Ida, Madde, Magda, Nine och Nathalie!

Små små saker som vi vill ge till er, men med en god tanke bakom

tankar som har formats under en innehållsrik säsong.


Anna - du är ju vår lilla hurtbulle

till dig fann vi något för att komplettera din frulle.

Partyprinsessan Annie vill vi skydda

när du under mörka nätter ska klättra upp till din hydda.

Ida, vår nästan ingifta grek,

du får en inredningsdetalj som passar när det är dags för pussar och smek.

Madde, du har många olika talanger som vi gillar,

guide, frisör och när du med musiken pillar!

Magda har alltid en hjälpande hand åt andra utsträckt

nu får du en egen hjälpreda, sponsrad av LU - fräckt!

Nine, med spanet på Ammos vi nu vill hjälpa dig:

Välj en av de här, ta ett kvitto och skriv "6199259430 - ring mig!"

Till vår söta olycksfågel Nathalie

har vi hittat detta etui med praktiska saker i.


Det är dags att rikta våra blickar framåt mot vad som komma skall

- vi åker hem till Sverige och ni drar snart vidare över världen all.

Vi önskar er en fortsatt underbar säsong här,

vi kommer tänka på er när det regnar "over there"...

Tyck vad ni vill men "det är väl tanken som räknas ändå"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0