Back home, fredag v33?

Det är så konstigt, hur allt som har varit verklighet de senaste tio veckorna kan verka så långt bort efter bara en fyratimmars flygresa... Man kastas in i verkligheten med allt vad det innebär av studielån som ska ansökas om, grejer som man har missat, räkningar som ska betalas... Och naturligtvis alla som man borde och naturligtvis VILL ringa och träffa! Har ju varit lite isolerad under min tid på Kreta, men nu ska jag komma in i det riktiga livet igen. Mjukstartar lite med att umgås med föräldrarna ikväll bara...

Men naturligtvis har jag lärt mig sjukt mycket saker på Kreta! Så nu drar vi igång bloggen igen, och lärdomarna lär bli en härlig blandning av sommarens tankar och allt nytt som kommer hända under hösten som ligger framför oss.

Dagens:

1) Vanor sitter i
När man väl har vant sig vid något så får man ju änna tänka efter ordentligt för att släppa det! Var t.ex. väldigt nära att börja slänga toapapper i papperskorgen här alldeles nyss men ändrade mig i sista sekunden ;)

2) Säsongsslut är jobbigt värre
"Hejdå, vi ses säkert snart, vi måste höras, blablabla". Usch hur många gånger har jag inte sagt det sånt de senaste dagarna? Varje dag har jag tagit farväl av olika saker - hejdå lägenheten i Kalamaki, hejdå happyklubben, hejdå Elin, hejdå Chania, hejdå alla kollegor......... Usch och fy! Jag saknar allt redan! Men det var lite skönt att det inte fanns någon "högersväng i rondellen" (som i Sälen) där man automatiskt börjar lipa...

3) Det är kallt i Sverige
Fy fan. Här sitter jag i strumpor, långa tights, tunika och morgonrock och fryser. Mamma som är i samma rum sitter i bara tunika och fryser inte. Hur gick det till?? Jag vill ha 35 grader på dagen och 29 på kvällen tack, det mår jag bra av....


Byebye lovely Hania

Kommentarer
Postat av: Josefin

Välkommen hem! :)

2009-08-15 @ 15:39:42
URL: http://josefinnyrell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0