Onsdag v17

1) Man ångrar saker man aldrig gjorde - so just do it!
Hade workshop (=gruppövning) i skolan idag IGEN, börjar bli lite trött på dem, men den sista var faktiskt intressant! Vi diskuterade äventyrsturism och "liminalitet" (att man går in i en annan roll när man är i ett sammanhang utanför det vardagliga), och kom in på skidåkning titt som tätt eftersom en av de andra tjejerna också var skidintresserade! Sånt fångar ju mitt intresse på en gång asså.. Dock kände jag ju mig lite kass när man hörde den här tjejen (som vad jag har förstått är ganska duktig åkare) snacka om klippdrops hit och dit.. För då kan jag ju inte undvika att tänka på den jättejättefina klippan med massa puder under som jag och Calle INTE tog i Bad Gastein. Vi snackade massa om det och peppade, men sen blev det liksom aldrig av. Det ångrar jag. (har ju som regel att inte ångra nåt jag har gjort i mer än en halv dag (taget med en nypa salt), men saker man inte har gjort får man fan ångra längre som straff för att man är en sån mes) Det hade ju bara vart att ta tre stavtag fram till kanten, kanske trycka ifrån lite, flyga och sen landa. Tror inte det hade vart så svårt. Bara att göra - just do it! Måste börja sluta tveka på sånt, jag vet ju att jag ångrar mig efteråt...
 
2) 300 meter kan var jättelångt
Har köpt ett bord idag! Kanonfint, ek kanske? Barbord iaf, 70x120 cm och 1 meter högt, 2 matchande stolar med "läder"klädsel. MEN. Fan vad tungt. Fick gå i tre omgångar (stolarna + bordsskivan + bordsbenen) och jag fick ändå vila på flera ställen varje gång.. Det som är lite konstigt är att ingen frågar om man vill ha hjälp! Det är lite svenskt tror jag. När jag och mamma höll på att bära in saker kom en farbror och hjälpte oss med en av de tyngsta grejerna, men han hade nog ursprung nånannanstansifrån. Kändes lite konstigt när jag gick brevid en kille som uppenbarligen var på väg åt samma håll och han inte ens frågar om det går bra! Men men, jag ska inte vara bitter, jag fick ju hem grejerna och nu står dem uppställda så fint i mitt kök =)

3) Det är 8 månader innan jag får åka skidor igen
Inte okej. Alldeles sjukt mycket för mycket. Får abstinens bara jag tänker på det. Så för att stilla abstinensen så sitter jag och gör upp planer för hur jag ska kunna åka så mkt skidor som möjligt nästa vinter! Såhär ser planerna ut just nu:
**Bli anställd av JT Alpin
**Gå deras introkurs 10-13/12 (tror jag att det var)
**Jobba i Sälen 2-3 veckor över jul och nyår
**Jobba för JT kanske en gång i månaden (tors-sön) jan-feb-mars-april
**Åka med på skolans resa som Ida ska fixa =) Ett måste!
**Kanske någon mer sväng till Sälen? Beror på vilka som jobbar och så... Över tjejvasan 27/3 ska jag ju dit iaf!!
Ser ut att kunna bli en hel del skidåkning va? Hoppas på det iaf, och att inte 2ornas profetior om att nästa år kräver tio gånger mer plugg stämmer.. Det har jag ju inte tid med! Mina andra intressen tar upp för mycket tid....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0