Torsdag v14

1) Använd foträta skor
Fick för mig att jag skulle se lite välklädd ut idag när vi skulle jobba på villan.. Vad jag inte tänkte på var a) att man står upp i ca 5 timmar och b) att avloppen är usla så att det är stor risk för översvämning så att man, liksom idag, får plaska runt i 5 cm högt vatten. Mina fötter gör ont nu...

2) Man behöver inte låsa fast sig i något resten av livet
Hade ytterligare en kanonföreläsning idag, av Olof Löfgren som är Service chain manager på Malmö Aviation.. Också han en duktig och underhållande talare! Pratade om sin karriär med poängen att man inte alltid behöver välja det "smartaste" alternativet utan ska gå på känsla och göra det man känner för - även om det innebär att man flackar runt lite inom företag och länder =) MEN - en viktig poäng i allt detta var att man måste bibehålla sitt nätverk, för det är kontakterna som leder till jobb...

3) Vårtecken livar upp
Att äta första lunchen utomhus, kunna sätta sig på balkongen och käka glass i linne och sitta på en uteservering och dricka öl... Folk blir så larvigt glada av det, jag med, det går liksom inte att stå emot! Är det solen eller värmen eller bara något kulturellt betingat som får oss att trigga upp varandra till vad vi vanligtvis kallar "vårkänslor"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0