Onsdag v15-Tisdag v16 del2

12. Vissa kanske man inte funkar ihop med på alla sätt

Ofta passar man ju ihop med folk på ett sätt men kanske inte på andra.. Vissa kan man gilla att gå ut med, andra att träna med, andra att bo med, andra att bara hänga med osv osv.. Och man kan ju inte kräva att man ska funka med alla på alla nivåer, eller hur?!


13. Slutet-på-säsongen-ångest är gräsligt

När tanken slår en att snön faktiskt håller på att smälta bort och ersättas med blåbärsris på marken, och att den här säsongen snart är slut, då infinner sig genast en känsla av tomhet och ledsamhet... För varje säsong är en ny säsong, som aldrig blir som de föregående! Vem vet hur mycket snö vi har nästa år? Och vilka av alla sköningar som kommer vara uppe då? Hur mycket jag kommer vara uppe då? Som tur är har man ju börjat få lite rutin på säsongsslut så det känns ju inte lika hopplöst som det gjorde första året när man kom hem och trodde att man skulle dö för att man kände sig ensammast i världen...


14. "Trött på inget trött på allt"

Så kände jag mig igårkväll när jag hade kommit hem... Helt slut efter en rolig vecka med alldeles för lite sömn, ensam i lägenheten, förbannad och stressad över att vara tvungen att skriva klart PBL-rapporten som skulle vara inlämnad i morse, less på folk som inte tycker det jag tycker att de skulle tycka, lite hungrig...... Inget stämde helt enkelt! Men det gäller att inse att det är tillfälligt, för så fort jag hade fått klart rapporten och sovit och ätit så var man ju betydligt gladare igen!!


15. Man ska smaka på alla sju sorterna

Det försökte min skånska lågstadielärare tuta i oss redan från skolstarten när man satt i bamba och försökte äta sig mätt på sjömansröra och vattniga rivna morötter... Men faktiskt, det är inte dumt att våga prova! Jag tog modet till mig och käkade både lax och sill på påskbordet, och fann att om man bara hade tillräckligt mycket sås (gravlaxsås eller sån som är på senapssillen) så funkar det helt okej! Däremot är inlagd sill inte helt okej, inte alls. Den bara växer i munnen. Gräsligt.


16. Ormar kanske vore ett husdjur för mig?

Matas varannan vecka. Ringlar runt och kramas lite mysigt när man tar upp dem (testade i Kolmårdenbutiken på Sälfjällstorget häromdan, en boaorm som hette Bob, himla trevlig typ). Låter ju helt okej faktiskt, i mitt liv just nu så finns det ju inte plats för någon söt draghund som behöver rastas var femte timme. Nackdelen är ju att när man väl ska mata den så är det ju levande djur som gäller, det hade jag ju haft jäkligt svårt för... Får skaffa någon sadistisk vän som tycker att sånt är roligt kanske? För tänk vad mysigt att ha en liten boa runt halsen när man ser på film =)


17. Östersund kanske vore en stad för mig?

Oj vad mycket framtidsspekulationer det blir här, men det blir ju så när det känns som att det man gör just nu ändå bara är tillfälligt liksom, man vill ju gärna fundera på vad man kommer göra sen när man väl ska lyckas vara lite "fast" någonstans! En del av det är ju var fan man kan tänkas bo... Men nu har jag hört mycket gott om Östersund, så jag är änna nyfiken på att spana in det! Norrland lockar ju (borde testa att göra en "fjällsommar" först bara..), och Östersund är ju ändå en riktig stad + att det är nära till Åre, Bydalen och säkert ännu fler alpina ställen.. Och jag tror att jag kommer vilja bo nära en skidort, annars lär jag inte trivas! Så det hade vart kul att dra upp till Östersund och kika lite, känner ingen där som man kan hälsa på men det är väl bara att skaffa sig en guidebok och köra!


18. Föräldrar ställer krav

När vi ändå är inne på framtidsplaner så satt vi häromdan och diskuterade vad man skulle tvinga sina barn att lära sig, när man väl får barn någon gång i framtiden efter att man har pluggat klart, påbörjat en karriär och hittat Mr. Right. Det var en jäkla massa grejer som raddades upp! Barnen skulle naturligtvis bli grymma skidåkare, gärna småjibbers med gogglesen innanför hjälmen, sedan skulle de lära sig spela gitarr (speciellt om det var killar) och sjunga.. Dessutom skulle de ju inte bli såna där bortskämda snorungar, utan lära sig att hjälpa till i hemmet, tänka lite själva, vara självständiga, sociala......... Barnen kommer inte få det lätt om man överför sin egen prestationsångest till dem!!


19. Man är aldrig för gammal för att leka!

Jag och Malin körde skidlek kombinerat med lektion för Erik och Erik i söndags eftermiddag.. Hann prova på och träna på massa skoj, bl.a. tip&tail, elefantsvängar, outriggers, kullerbyttor, hjulningar.... Jättejätteroligt helt enkelt!


20. Solen tar mycket när det är snö

Var kräftröd både i ansiktet och i ögonen efter att ha varit ute i solen utan solkräm (men faktiskt utan hatschen med) och solglasögon en hel dag! Solen reflekteras ju så den tar ju hur mycket som helst, och orkar man smörja in sig? Nej...


21) Det ska va gött att leva, annars kan det kvitta
Man kanske inte måste göra det allra ordentligaste och smartaste hela tiden, utan bara göra det som magkänslan säger till en att göra och inte med en gång börja tänka på alla möjliga konsekvenser av en sak... Det tror jag att jag ska börja träna på! Göra, inte tänka!


Kommentarer
Postat av: Malin

12. hur skulle det se ut om man funkade med alla på alla sätt, tror det skulle bli jobbigt…

13. gillar ordvitsen i rubriken :P

14.been there, done that

15. då gjorde jag rätt i att strunta i den inlagda då!!

16. är du säker på att man matar med levande föda?

17. du glömde närheten till flygplats…

18. vi lär ju bli värsta superföräldrarna, vi har ju sett exempel, många exempel på hur man inte ska vara…

19. galet kul hade vi i alla fall =)

20. du var inte rödast…

21. den rubriken trots att du missade roy och roger i lördags…

2009-04-15 @ 23:33:51
URL: http://gotmalmsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0