Onsdag v15-Tisdag v16 del 1

underbar underbar vecka i sälen! jag saknar det A LOT!!
men nu sitter jag här kl kvart över 11 på kvällen och har inte gjort klart inlämningen till imorgon, så det blir en första del av de 21 lärdomarna från veckan! resten kommer kanske imorrn eller nåt sånt!


  1. "Är det det här som är den nya ringleden??"

    Kunde ju inte låta bli att komma och tänka på Yrrol när vi närmade oss Linköping idag och ser skylten "Monaco"... Hade vart en jäkligt bra ringled!

  2. Man ska inte ha med dildos i handbagaget

    De kan tro att det är en bomb och stoppa en.

  3. En bild säger mer än tusen ord

    Var ute och "egofotade" i backen häromdan.. Vissa kort blev ju bra, men andra blev mer katastrofala då de verkligen visade alla fel man gjorde! Speciellt ett kort där man ser hur jag ligger med tyngden över innerskidan så att den diversierar galet mycket och blicken är fäst vid skidspetsarna... Inte vackert! Man fick verkligen bekräftelse på att det som instruktörerna brukar säga till en stämmer...

  4. Det är enklare att vara motiverade tillsammans

    Är tydligen ett gäng som ska sikta mot skidlärarexamen tillsammans nästa år, låter riktigt smart ju.. Kanske borde dra ihop ett gäng och köra en liknande satsning mot 4an?! Behövs ju lite träning...

  5. Man kan inte lyckas jämt

    Jobbade i lördags, blev sjukt nervös när jag fick höra att jag skulle göra det eftersom jag inte har kört skidlektioner på så länge.. Och så fick jag min tvivlan på mig själv bekräftad när första lektionen verkligen gick skit! Fem minuter EFTER att lektionen hade slutat så var jag och min elev i fel ände av skidområdet... Slutade med att jag fick ropa på skoter som fick köra oss tillbaka, snacka om pinsamt! Men sen gick lektionerna mycket mycket bättre, och två av de fem eleverna jag hade bad att få åka med mig dagen efter också för att de tyckte att det hade vart så bra =) Så då jag blev glad igen och glömde bort morgonens kaoslektion... Det var jäkligt kul att jobba iaf, så nu är jag jättepeppad för att jobba med barnen på Kreta i sommar!

  6. Ring ring ring ring

    IGEN - jag måste börja ringa folk, det är ju himla trevligt att prata i telefon en stund med folk som är för långt bort för att man ska hinna träffa dem! I sommar kommer jag ju tvingas ha skriftlig kommunikation med alla, så då får man ju passa på att prata i telefon med dem nu ju...

  7. Nya sånger!

    Har lärt mig nya kalassånger, skojigt värre!:

    "Vi vill ha mera män, vi vill ha flera män, vi vill ha stora starka välformade män! De ska ha hår på bröst och djup och sexig röst, och de ska krypa för oss morgonen därpå! Sen kommer nya män, sen kommer krya män, sen kommer unga fräscha oförstörda män! Vi ska förföra dem, vi ska förgöra dem, så att de kryper för oss i övermorgon med! Rajrajrajrajrajrajrajrajraj"

    "We're Swedish we're Swedish we're far far from home. We drink and we fuck so just leave us alone. IIIIIF the ocean was whiskey and I was a duck, I'd swim to the bottom and drink it all up... BUUUT the ocean ain't whiskey and I ain't a duck so let's go home to Sweden to drink and to fuck!"

    "När gäddorna leker i vikar och vass och solen går ner bakom Sjöbloms dass ja då är det vår! Se upp där nere, här kommer den!"

  8. Riktiga vänner finns kvar

    Blir lite "reunion" varje gång man kommer upp till Sälen, man träffar folk som man inte har sett eller hörts med på alldeles för länge.. Men man märker att dem som man trivs riktigt bra med, med dem spelar det ingen roll för man är goa vänner ändå =)

  9. Det är smartare att göra saker i förväg än att skjuta upp dem

    Annars kan det hända att man sitter på tåget och försöker stressläsa in all litteratur och skriva en fyrasidig rapport som ska vara inne morgonen efter......

  10. Det är så härligt med YES-folk =)

    Verkar som att vissa uppe på fjället har sätt YESman och tagit till sig haha! Ringde en kompis på fredag morgon kl 9 när vi hade varit ute kvällen innan, och lyckades övertala honom att hänga med på längdtur med hjälp av argument som "Nejdå, du vill ändå inte ha någon frukost", "Det är så nyttigt med frisk luft" och "Vi ska nog inte åka så jättejättelångt"! Trevligt trevligt!

  11. Man vet aldrig vem man hittar på sätet brevid

    Efter att ha suttit och hållit käft hela vägen från Helsingborg till Göteborg och sedan därifrån till Grums så tröttnade jag och började prata med killen som satt mitt emot mig på bussen. Skittrevligt! Varför gjorde jag inte det tidigare? Gammal säsongare som pluggade marknadsföring och dessutom hade ett jäkligt snyggt efternamn (Jungmarker!!), fanns gott om saker att prata om de sista 25 milen till fjället =)


Kommentarer
Postat av: Malin

1.Är det inte Marocko du tänker på?

2.Bra att du varnar folk… Kanske skulle tillagt ”ta inte tjejens väska nästa gång du ska resa nåns stans”

3.Så sant… Men det fanns ju faktiskt bra också!

4.Tjejvasan 2010!!!

5.Nej, vissa lyckas väldigt sällen =P, eller lyckas på ett annorlunda sätt =P

6.Bra initiativ där!

7.Vilken tonart har du tänkt dig?

8.Kan det inte vara så att det ät lättare att hitta riktiga vänner bland de som har samma intressen som en själv? Det är i alla fall min teori…

9.Men det är svårt att åka skidor i Helsingborg… då måste man ju passa på när man har chansen…

10.haha… inte så svårövertalad med andra ord…

11.säsongare är ju ett eget släkte så det gör att det är lätt att konversera =) dessutom är ju alla (ja jag vet att det finns undantag) trevliga =)

2009-04-15 @ 21:20:59
URL: http://gotmalmsblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

1.Är det inte Marocko du tänker på?

2.Bra att du varnar folk… Kanske skulle tillagt ”ta inte tjejens väska nästa gång du ska resa nån stans”

3.Så sant… Men det fanns ju faktiskt bra också!

4.Tjejvasan 2010!!!

5.Nej, vissa lyckas väldigt sällen =P, eller lyckas på ett annorlunda sätt =P

6.Bra initiativ där!

7.Vilken tonart har du tänkt dig?

8.Kan det inte vara så att det ät lättare att hitta riktiga vänner bland de som har samma intressen som en själv? Det är i alla fall min teori…

9.Men det är svårt att åka skidor i Helsingborg… då måste man ju passa på när man har chansen…

10.haha… inte så svårövertalad med andra ord…

11.säsongare är ju ett eget släkte så det gör att det är lätt att konversera =) dessutom är ju alla (ja jag vet att det finns undantag) trevliga =)

2009-04-15 @ 21:22:15
URL: http://gotmalmsblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

1.Är det inte Marocko du tänker på?

2.Bra att du varnar folk… Kanske skulle tillagt ”ta inte tjejens väska nästa gång du ska resa nån stans”

3.Så sant… Men det fanns ju faktiskt bra också!

4.Tjejvasan 2010!!!

5.Nej, vissa lyckas väldigt sällen =P, eller lyckas på ett annorlunda sätt =P

6.Bra initiativ där!

7.Vilken tonart har du tänkt dig?

8.Kan det inte vara så att det ät lättare att hitta riktiga vänner bland de som har samma intressen som en själv? Det är i alla fall min teori…

9.Men det är svårt att åka skidor i Helsingborg… då måste man ju passa på när man har chansen…

10.haha… inte så svårövertalad med andra ord…

11.säsongare är ju ett eget släkte så det gör att det är lätt att konversera =) dessutom är ju alla (ja jag vet att det finns undantag) trevliga =)

2009-04-15 @ 21:23:01
URL: http://gotmalmsblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

1.Är det inte Marocko du tänker på?

2.Bra att du varnar folk… Kanske skulle tillagt ”ta inte tjejens väska nästa gång du ska resa nån stans”

3.Så sant… Men det fanns ju faktiskt bra också!

4.Tjejvasan 2010!!!

5.Nej, vissa lyckas väldigt sällen =P, eller lyckas på ett annorlunda sätt =P

6.Bra initiativ där!

7.Vilken tonart har du tänkt dig?

8.Kan det inte vara så att det ät lättare att hitta riktiga vänner bland de som har samma intressen som en själv? Det är i alla fall min teori…

9.Men det är svårt att åka skidor i Helsingborg… då måste man ju passa på när man har chansen…

10.haha… inte så svårövertalad med andra ord…

11.säsongare är ju ett eget släkte så det gör att det är lätt att konversera =) dessutom är ju alla (ja jag vet att det finns undantag) trevliga =)

2009-04-15 @ 21:23:52
URL: http://gotmalmsblogg.blogspot.com
Postat av: ,

1.Är det inte Marocko du tänker på?

2.Bra att du varnar folk… Kanske skulle tillagt ”ta inte tjejens väska nästa gång du ska resa nån stans”

3.Så sant… Men det fanns ju faktiskt bra också!

4.Tjejvasan 2010!!!

5.Nej, vissa lyckas väldigt sällen =P, eller lyckas på ett annorlunda sätt =P

6.Bra initiativ där!

7.Vilken tonart har du tänkt dig?

8.Kan det inte vara så att det ät lättare att hitta riktiga vänner bland de som har samma intressen som en själv? Det är i alla fall min teori…

9.Men det är svårt att åka skidor i Helsingborg… då måste man ju passa på när man har chansen…

10.haha… inte så svårövertalad med andra ord…

11.säsongare är ju ett eget släkte så det gör att det är lätt att konversera =) dessutom är ju alla (ja jag vet att det finns undantag) trevliga =)

2009-04-15 @ 21:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0