Måndag v15

1) Det gäller att fokusera på poängen
Hade en liten workshop i skolan idag, så vi satt och diskuterade i grupper och skulle sedan redovisa för de andra.. Vår grupp hade fått några artiklar om rymdturism, och pratat om vilka som tjänade på fenomenet, om man kunde jämför det med andra, liknande turismformer m.m... Riktigt intressant! Men, när vi skulle presentera detta för resten av klassen så råkade det bli lite fel.. Vi hade ju bara läst artiklarna lite snabbt, de var ju inte det viktiga, så jag fick för mig att den ena artikeln handlade om en "spaceport" (jämför med airport) i Förenade Arabemiraten, vilket jag glatt berättade för mina 40 klasskamrater. Dock blev jag snabbt rättad av en tjej i min grupp, för det visade ju sig att spaceporten låg i Wien, och att det bara var han som hade åkt med ett rymdskepp därifrån som var från Förenade Arabemiraten.. Oj vad de skrattade! Men men, det får jag bjuda på, uppgiften var ju faktiskt inte att kunna artiklarna utan att diskutera fenomenet, och där hade jag iaf vart delaktig på ett bra sätt!

2) Man börjar ju iaf lära känna sig själv...
Blev påmind om min profetia från i lördags eftermiddag: "Jag är så jäkla peppad för ikväll så det här kommer ju aldrig sluta bra!". Ja, vad ska man säga, jag börjar kanske få lite självinsikt iaf? Ska jobba vidare på det för att förstå mig själv bättre, och sen kanske man till och med kan börja ligga ett steg före sig själv ibland =P
En alternativ förklaring är det om självuppfyllande profetior, så om man säger typ "oj vad bra det här kommer gå" så gör det det.. Så kanske det ska vara? Man kanske borde gå runt och försöka säga till sig själv hur man liksom vill att det ska bli, men på ett sätt så att det låter som att det ska bli så?

3) Spotify + letssingit.com = sant
När man inte orkar plugga längre så kan man ju dra fram lite bra musik och tralla med till, och då blir det ju mycket lättare om man har texten till så man sjunger rätt med! Och intressantaste texterna har ju Mr. Winnerbäck, finns så många grymma rader att hitta bland hans låtar! Favoriter idag:

"rusa på, rätt in i virvelstorm, för vinden är för tam"
"ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärtom"
"varenda tår, varenda skratt, varenda dröm ska vi ha fatt"
"nykter utav vin och full av längtan är det lätt att säga fel och tänka rätt"
"livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg"
"jag säger det rakt ut: jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut"
"ett hjärta av snö, så skört och vasst som skaren... och det smälter lika fort som isen i drinken i glaset som hon lämnat i baren"
"jag satt där med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick allt jag hade förstorat"
"du kanske borde tänkt på konsekvensen mer än kicken, idiot"
"vi är dem som kan skratta åt allt som är svart"

nej nu får jag lägga ner, annars kan jag hålla på hela dagen! och det går ju inte, för det är ju måndag = volleybolldag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0