Lördag v17

1) Om man inte gör saker i tid får man göra det sen
Är lite bitter på mig själv för att jag inte har fixat PBL-rapporten innan utan fick sitta inne med den hela soliga dagen idag OCH får fortsätta med skiten imorrn för att jag bara lyckades skriva 1½ sida av 4 idag....

2) Det är tydligen ingen fara om det brinner i papperskorgar
Folk hade slängt osläckta engångsgrillar i papperskorgarna så det började brinna... De flesta satt bara och tittade, men vi bestämde oss för att både ringa 112 ("vad är numret till 112??" =P) och se om de i glasskiosken kunde göra något. Från 112 fick vi svaret "Är det någon byggnad inom 5 meter?", och vid nekande svar så bad de oss ringa om branden spred sig. Grabbarna i glasskiosken var inte heller så oroliga och berättade för mig att det var kommunens ansvar och att det säkert var såpass blött i gräset så att det inte skulle sprida sig ändå... Var tog respekten för elden vägen?

3) Man kan bara SÅ tappa respekten för folk
Folk som inte vet hur de ska bete sig, som slutat hälsa bara för att de inte vet vad de ska säga, som inte verkar så säkra på sig själva eller som utnyttjar situationen som de befinner sig i. Ischa.


appropå brandtemat så hittade jag denna fina bilden från midsommarfirandet i side 2006. svenskarna skulle naturligtvis ha sin midsommarstång, och då ville danskarna bränna sig "hex". oj vad vi fick springa fort med vatten där! (inga förutfattade meningar om danskar inbyggda i den meningen =P)

Kommentarer
Postat av: Josefin

gillar nr 3!

2009-04-26 @ 16:23:07
URL: http://josefinnyrell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0